Тютюневите акции падат, докато продажбите на цигари в САЩ намаляват
Във вторник, 28.05.2019 г., тютюневите акции спаднаха, след като нова информация изнесена от Нилсен (фирма за сондиране на мнения, събиране на информация и статистики) показа рязък спад в продажбата на тютюневи изделия за изминалият месец април 2019 г.
Според Нилсен обемът на продажбите, определен от броя продадени кутии цигари, спада с 11.2% в четириседмичен период, който приключи на 18.05.2019 г.
Според Вивиен Азер, изпълнителният директор на Коуен (компания за събиране на информация и анализи, специализирана в секторът с напитки, тютюн и канабис), общият процент в спада на продажби е 6.9%, което се равнява на 59.27 милиарда щатски долара, и е в непрекъснат спад в продължение на 18 месеца.
Акциите на Алтриа (една от най-големите компании производители на тютюневи изделия, преди позната като Филип Морис) спаднаха с 5%, а акциите на Бритиш Амирикан Табако на стоковата борса в Щатите спаднаха с 4%.
"Тази цифра от 11% спад е доста неудобна", казва Азер в интервю. Тя казва, че цифрите на Нилсен обикновено са преувеличени, но дори и така това е рязък спад и значително по-внезапно намаляване от предвидените 4-5% от тютюневите производители.
Тази информация подчертава затруднението, в което се намират тютюневите производители. Сърцевината на техният бизнес се смалява по-бързо от очакваното, което заплашва тяхната стандартна стратегия да повишат цените, за да балансират в спадът на продажби.
Алтриа повиши цената на кутия цигари Марлборо с 11 цента през февруари 2019 г., повишавайки цената на средно 7 долара за кутия на територията на Щатите, казва Азер. Тютюневите гиганти обвиняват нарастващата цена на петрола за намаляването на продажбите на тютюневите изделия. Петролът е бил 2.85 долара в четириседмичният период, казва Азер, ако добавим и това, че цената на петрола беше по-висока в края на миналото лято и началото на есента, но въпреки това спадът в продажбите на тютюневи изделия не е бил толкова рязък.
Цигарите на Алтриа - Марлборо - са повишили леко пазарният си дял, но обемът на продажбите е спаднал с 10.9% за същият период, според данни на Нилсен, публикувани от Бони Херцог, аналитик в Уелс Фарго (американска мултинационална компания, предоставяща финансови услуги). В това време обемът на продажби на Бритиш Американ Табако в Нюпорт е паднал с 9.8%.
В същото време електронните цигари разцъфтяват, което кара Алтриа да инвестира 12.8 милиарда долара в 35% в ясният лидер на пазара Джуул. Обемът на продажбите в цялата категори е скочил с 46.4% в последният период на отчитане, според информацията на Нилсен, изнесена от Азер като бележки към клиенти.
От общият брой продажби на пазара на електронни цигари, 74.5% са на Джуул, проследено от Нилсен, като това включва супермаркети и масови продавачи, без вейп магазини или онлайн продажби. От Алтриа казват, че е изчислено, че Джуул държи повече от 40% от пазара на електронни цигари в САЩ.
Въпреки, че продажбите на Джуул се увеличават, когато някой си купи кутия с подове (пълнители) за Джуул, вместо кутия цигари Марлборо, приходите не компенсират загубите на Алтриа.
"За всяка кутия Марлборо, конвертирана в кутия подове за Джуул, Алтриа губи 100% от цигарите и печели 35% от подовете", казва Азер. "Няма начин, в който математиката да изчисли перфектен баланс."
Used sources
Статията е превод на оригиналната статия в CNBC, която може да прочетете ТУК