Изпаряването/вейпингът: колко популярни са електронните цигари?
Изпаряването става все по-популярно.
Според Световната Здравна Организация (СЗО) съществува малко, но постоянно намаляване на пушачите в световен мащаб, като към момента са малко над един милиард. Когато става дума обаче за изпаряването, нещата са различни. Броят на вейпърите се увеличава рязко - от 7 милиона през 2011 г. до 41 милиона през 2018 г. Компанията за проучване на пазара Евромонитор предвижда, че броят на възрастни, които изпаряват, ще достигне 55 милиона през 2021 година.
Пазарът на електронни цигари се увеличава
Пазарът с електронни цигари нараства, заедно с нарастващият брой на вейпъри. Световният пазар в сферата се оценява на 19.3 милиарда долара, като преди 5 години е бил едва 6.9 милиарда долара. САЩ, Великобритания и Франция представляват трите най-големи пазара за вейп и свързани продукти. Вейпърите в тези три страни са похарчили над 10 милиарда долара само за 2018 г.
Електронните цигари с така наречената "отворена система" са най-популярни
Има два основни вида електронни цигари - отворена и затворена система, също позната и като отворен и затворен резервоар. В отворената система течността, която се изпарява, може да бъде напълнена отново от потребителя. Електронните цигари от типа "затворена система" използват предварително напълнени пълнители, които директно се "закачат" към батерията. Предвижда се, че тази година вейпърите ще изхарчат около 10 милиарда долара за електронни цигари от "затворен" тип. За първи път тази цифра ще бъде по-висока, отколкото тази за "отворен" тип електронни цигари.
Повечето електронни цигари се закупуват от физически магазин
Повечето вейпъри закупуват устройствата си от специализирани магазини, според доклад публикуван през 2016 г. от Ърнест и Янг. Смята се, че потребителите могат да направят първата си покупка на електронна цигари на живо, за да се запознаят със сравнително новия продукт или за да потърсят съвет кой тип устройство ще бъде най-добър за техните нужди. Вейпинг магазините са станали доста често срещани във Великобритания, като през 2019 г. 69 нови магазина са отворили врати само на централни търговски улици. Друго проучване на Ърнест и Янг, направено сред 3000 потребителя показва, че 21% закупуват първото си устройство онлайн.